#23 – Kenangan Tentang Rungkut

Tantangan hari ke 23 dari Luluk Masruro emaknya Inot bertemakan kenangan tentang Rungkut.

Mungkin luwih enak lek aku cerito nggae boso Suroboyoan ae yo. Rosone gak enak lek cerita nggawe boso Indonesia trus lu-gw ngunu.

Cilikanku pas tahun 80-an dan awal 90-an, Rungkut iku sik akeh barongan karo wit-witan gedhe. Omahe wong-wong sik akeh sing nggawe pager wit luntas. Dalan kampung aspalan kasar dan sing paling khas soko wong Rungkut, lek ngomong nada suarane dhukur.

Wong Rungkut terkenal pinter ngaji. Gak ngerti seh daerah Suroboyo liyane, tapi mbiyen cilikanku lek onok wong Rungkut sing gak isok ngaji wis pasti dadi omongane wong sak kampung. Hahaha. Ironis pancen. Dadine jaman cilikanku mbiyen wajib hukume belajar ngaji. Sedino ping pindho, ngaji nang langgar mari maghrib karo ngaji nang TPA mari Ashar.

Tapi seringe aku mlayu sampe kudu dikejar Bapak karo nggowo cuklekane wit gae nyambleki. Hahaha. Makane sampek gedhe ngene gak iso ngaji.

Rosone mbiyen iku guyuuub banget. Saben mari maghrib arek-arek cilik umuran SD pasti podho rame-rame nang langgar gawe belajar ngaji. Biasane ngaji sampek jam 7an trus mulih. Lek aku sih trus belajar sampek jam 8an mari ngunu langsung ucul dulin. Betengan, Gobak Sodor, Pencolotan Karet utowo Dhelikan. Jik iling mbiyen seneng banget dolanan pas wayah terang mbulan. Lapangan rasane jembar padhang mergo sinare bulan purnama.

Sing paling tak iling sih wangine godong luntas, kembang kumis kucing, ngguyu ngakak e konco-konco karo tokone Ibuk sing dodolan permen, es dan segala macem jajanane arek cilik.

Atiku anget rasane mikirne kenangan Rungkut pas cilik mbiyen.

Kerono Bapak supir, kenangan jaman mbiyen nang Rungkut yo diisi karo bemone Bapak sing dibongkar nang lapangan pinggir omah. Bapak karo konco-koncone diterangi lampu neon ngubek-ngubek bemo. Lek gak ngunu, Bapak sing jago olahraga ngejak aku ndelok pertandingan tenis meja. Menangan loh Bapak mbiyen.

Oiyo, onok maneh. Nang Rungkut aku iso nemu panganan-panganan paling enak sak ndunyo. Soko sego pecele Mbok Mangin, sego goreng suroboyo sing warnane abang, tahu campur, tahu tek, terangmbulan sing isine mek meses thok karo martabak sing luweh akeh gajihe soko daginge tapi iso ketuku karo gaji pertama mbiyen.

Uakeh lah Luk lek kudu diceritakne. Iso bersambung sampe 7 season koyok ceritone Tersanjung mbiyen iki lek diteruske.

Suwun yo Luk. Wis ngilingke soko endi asalku.

Kali aja gak ngerti isi postingan di atas:

Mungkin lebih enak kalo diceritakan pakai bahasa Suroboyoan aja ya. Rasanya gak enak kalo cerita menggunakan bahasa Indonesia trus pake lu-gw gitu.

Masa kecil gw tahun 80-an dan awal 90-an, Rungkut masih punya banyak hutan kecil dengan pohon-pohon besar. Rumahnya orang-orang masih banyak yang pake pagar pohon beluntas. Jalan kampung cuma diaspal kasar dan yang paling khas dari orang Rungkut, kalo ngomong nada suaranya tinggi. 

Orang Rungkut terkenal pinter ngaji. Gak ngerti sih gimana daerah Surabaya yang lainnya, tapi dulu kalo ada orang Rungkut yang gak bisa ngaji pasti jadi bahan omongan orang sekampung. Hahaha. Ironis emang. Jadinya jaman gw kecil dulu hukumnya wajib buat belajar ngaji. Sehari dua kali, mengaji di musholla sehabis maghrib sama mengaji di TPA sehabis ashar. 

Tapi seringnya gw lari sampe kudu dikejar sama Bapak yang bawa patahan ranting pohon buat mukulin karena kabur dari ngaji. Hahaha. Makanya sampe besar gini gak bisa ngaji. 

Rasanya dulu itu akraaaaab banget. Setiap habis maghrib anak-anak kecil usia SD pasti rame-rame ke musholla buat mengaji. Biasanya sampe jam 7an trus pulang. Kalo gw sih trus belajar sampe jam 8an habis gitu langsung pergi maen keluar. Benteng-bentenganan, Gobak Sodor, Loncat Tali atau Petak Umpet. Masih inget dulu suka banget main pas waktu terang bulan. Lapangan terasa luas dan terang karena sinyarnya bulan purnama.

Yang paling gw inget sih wanginya dedaunan beluntas, kembang kumis kucing, ketawa ngakaknya temen-temen waktu maen dan tokonya Ibuk yang jualan permen, es dan segala macam jajanan buat anak kecil. 

Hangat rasanya hati ini mengingat-ingat Rungkut jaman dulu.

Karena Bapak sopir angkot, kenangan jaman dulu di Rungkut juga diisi dengan angkotnya Bapak yang dibongkar di lapangan sebelah rumah. Bapak dan temen-temennya dengan diterangi lampu neon ngubek-ngubek angkot. Kalo gak gitu, Bapak yang jago olahraga ngajak gw lihat pertandingan tenis meja yang beliau ikut di dalamnya. Menangan loh Bapak dulu.

Oiya ada lagi, di Rungkut gw bisa menemukan makanan-makanan terenak di dunia. Nasi pecelnya Mbok Mangin, Nasi goreng Surabaya yang merah, tahu campur, tahu tek, martabak manis yang isinya cuman meses (apasih bahasa Indonesianya?) sama martabak telor yang sebenernya lebih banyak isi lemak dibanding dagingnya tapi masih kebeli sama gaji pertama kerja dulu.

Buanyaaaaaak banget Luk kalo harus diceritakan semua. Bisa bersambung sampe 7 season macam Tersanjung kalo diteruskeun. Huehehehe..

Suwun yo Luk. Sudah mengingatkan darimana gw berasal…

Advertisements

104 Comments

  1. Yeye
  2. lieshadie
  3. dian_ryan
      • dian_ryan
  4. Vera
  5. Bibi titi Teliti
  6. dey
  7. joe
  8. Awan
  9. elok46

Rugi loh, habis baca gak komen! #Eh?! ;-P

Ad Blocker Detected

Saya menyajikan blog ini dan segala isinya gratis. Untuk mendukungnya, iklan ditampilkan di blog ini. Mohon dukungannya untuk mendisable ad blocker yang dipakai di bwosernya ya. Terimakasih! (^_^)

Refresh
%d blogger menyukai ini: