Weekly Photo Challenge: Geometry

I’m back (though I never said “I’ll be back!” – errr?!!).

Gw balik (meskipun gw ga pernah bilang “I’ll be back” – itu looh kek terminator ituuhh – emang garing kok)

After many weeks I skipped Weekly Photo Challenge from dailypost, I decided to fightback my laziness and join. So here are my interpretation of this week’s Weekly Photo Challenge: Geometry.

Setelah berminggu-minggu ga ikutan Weekly Photo Challengenya dailypost, gw putuskan buat gak nyerah sama kemalesan. Jadi ini interpretasi gw buat tema Weekly Photo Challenge minggu ini: Geometry.

The first is a building picture called Gedung Jaya. Located in Central Jakarta right at one of the corners of famous Sarinah. Its brown-ish color looks contrast to other surrounding grey colored building.

Foto pertama adalah foto gedung yang namanya Gedung Jaya. Ada di Jakarta Pusat pas di salah satu pojok perempatan Sarinah yang terkenal. Warna coklatnya keliatan beda dibanding ama warna abu-abu gedung-gedung di sekitarnya.

A well known location in Jakarta. Just across the street not too far from Gedung Jaya, Sarinah is one of the meeting points chosen by many Jakarta’s busy people given the easy to find location with various transportation access, not to mention restaurants and cafes around the area. Shape of its triangular front part makes the building get people’s attention easily.

Lokasi yang terkenal banget di Jakarta. Cuma di seberang jalan ga terlalu jauh dari Gedung Jaya, Sarinah jadi salah satu pilihan tempat ketemuan orang-orang Jakarta yang sibuk karena gampang ditemukan dan banyaknya akses transportasi ke daerah itu, selain banyaknya restoran dan kafe. Bentuk segitiga di bbgian depan bikin gedung ini gampang ditemukan.

The last picture is group of buildings seen from Sarinah. Actually wherever you see to those building direction from, you’ll get a bar chart-like shape. Also located around those buildings are EX and Plaza Indonesia shopping malls. Another well known hangout alternatives.

Gambar terakhir adalah kumpulan gedung yang terlihat dari Sarinah. Sebenernya dari manapun kita lihat kumpulan gedung itu, kita bakalan selalu dapet bentuk yang mirip grafik batang. Di sekitar daerah gedung itu, juga ada mall EX dan Plaza Indonesia. Pilihan tempat nongkrong yang terkenal banget deh.

whatthefiuh selese jugak akhirnya

Advertisements

75 Comments

  1. Ina
  2. dea
  3. metamocca
  4. Yeye
  5. awan
  6. applausr
  7. Evi
  8. cepy
  9. aqomadin
  10. Pungky KD
      • Pungky KD
      • Pungky KD

Rugi loh, habis baca gak komen! #Eh?! ;-P

Translate ยป
Want to read other posts in English in this blog?Open
+
%d blogger menyukai ini: